De dienst voor coördinatie van hulp en zorg bestaat uit professionals uit de psycho-medisch-sociale sector.
Zijn taak is om de behoeften aan hulp en zorg aan huis te evalueren, nuttige informatie te centraliseren en de nodige diensten te organiseren voor een optimale zorgverlening.
Deze dienst begeleidt elke stap van het traject, in nauwe samenwerking met de begunstigde, zijn omgeving en de andere betrokken professionals, om een continuïteit en kwaliteit van zorg te garanderen die aangepast is aan elke situatie.
Zodra een aanvraag wordt ontvangen, neemt een medewerker van het coördinatiecentrum contact op met de begunstigde of zijn naaste verzorger om een afspraak te maken en de behoeften te analyseren.
In samenwerking met de begunstigde, de omgeving en de behandelende arts wordt een begeleidingsplan voor hulp en zorg voorgesteld.
Het centrum werkt samen met alle psycho-medisch-sociale actoren, zonder exclusiviteit of verplichting. Elke begunstigde is dus vrij om zijn dienstverleners te kiezen.
Dankzij een globale visie op de situatie en kennis van de psycho-medisch-sociale sector zorgt ons team voor de implementatie van een gepersonaliseerd, multidisciplinair en evolutief hulp- en zorgplan.
Onze dienst is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur.
Dankzij subsidies van regionale instellingen is deze dienst volledig gratis.
Vind snel de informatie, diensten en nieuwsberichten die u interesseren op al onze pagina's.