De’Agezinsidee begeleidt de begunstigde in dagelijkse handelingen voor hem blijven thuis in goede voorwaarden. Zijn rol gaat verder dan praktische hulp: het vooravond naar welzijn, naar morele steun en stimulans de’autonomie dag na dag.
Ze is ook een schakel tussen de begunstigden, hun entourage en anderen dienstverleners thuis.
Een maatschappelijk werker komt eerst langs thuis om de situatie te beoordelen en een gepersonaliseerde begeleiding te organiseren. Samen worden de frequentie en de duur van de dienstverlening bepaald.
Afhankelijk van de behoeften van de begunstigde en de beschikbaarheid van de dienst kan de huishoudelijke hulp tot zeven dagen per week worden ingezet. De taken die in het weekend en op feestdagen worden uitgevoerd, zijn beperkt tot essentiële hulp (maaltijden, toiletbezoek, opstaan en naar bed gaan).
Onder toezicht van de maatschappelijk werker en in samenwerking met de andere hulpverleners thuis wordt ons personeel op de hoogte gebracht van de situatie en werkt het als een team om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen en zich zo goed mogelijk aan te passen aan de behoeften.
NOnze service is telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur. Alleen voor noodgevallen, onze kinderopvang is telefonisch bereikbaar buiten onze openingstijden, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
De tarieven worden bepaald door de officiële tariefschalen die door AVIQ zijn vastgesteld voor alle diensten ter ondersteuning van gezinnen en ouderen. Ze worden berekend op basis van de persoonlijke situatie en het inkomen van de begunstigde.
Dit tarief wordt verhoogd met 10 % om de reiskosten te dekken.
Voor de betaling van de diensten wordt een maandelijkse factuur verstuurd.
Als er verplaatsingen worden gemaakt met de begunstigde, wordt een kilometervergoeding gevraagd tegen het geldende tarief.
Vind snel de informatie, diensten en nieuwsberichten die u interesseren op al onze pagina's.